15 kwietnia 2013

Deser lodowy-piankowo kawowy :)

Jeżeli do was też w końcu dotarła wiosna i tak samo cieszycie się jak ja to cieszcie się razem ze mną :) Tak nie czułam się od dawien dawna, a kilka dobrych wiadomości nie tylko poprawiło mi humor ale wprawiło raczej wręcz w stan euforii. A co jest najlepsze na wyładowanie energii? Troszkę chłodku. Nie zamęczając, Panie i Panowie zapraszam na najzwyklejszy i najlepszy deser lodowy :D




Deser Lodowy-piankowo kawowy (zaczynając od spodu)

Polewa: 

Kieliszki, pucharki polewam roztopioną czekoladą lub tym razem jak u mnie - był to likier czekoladowy z kawą na dni i po brzegach.. 

Dodatki do środka (opcjonalnie): 

Na polewę nakładam nasączone kawą z alkoholem biszkopty. 

Kulki Lodów:

Kupiłam najzwyklejsze lody czekoladowo - śmietankowe i włożyłam do pucharków po dwie kulki mieszane. 

Pianka kawowa: 

Lody zalewam pianką kawową. Jest bardzo szybka i prosta ale nie wyjdzie bez użycia melaksera i kostek lodu.. 
Kostki lodu rozdrabniam na "śnieg" (u mnie jest ich ok 15 kostek, ale wszystko zależy od pojemności pojemnika - mój ma 1 litr). Dolewam mleko (ok 1/3 miski od melaksera bo podwaja objętość) i wsypuje kawę (wg gustu) oraz dwie łyżki cukru. Wszystko siekam i mieszam w melakserze, aż do osiągnięcia gęstej kremowej pianki mleczno-kawowej. U mnie trwa to ok 3 minut. 

Na koniec możana deser posypać kakaem lub polać tak jak ja reszta polewy.
Smacznego! 













1 komentarz: